lørdag 6. februar 2010

Jeg har arvet en blomst......

Jeg har en tanke prestasjonsangst. Min mann sin bestemor var trett og lei av en stueplante hun hadde og ville gi den bort. Siden resten av familien har litt mangelfulle evner når det gjelder planter, så valgte hun å gi den til meg. Problemet er at planten er over 40 år gammel!!!! og jeg er livredd for at den tar kveld :-). Steller den etter beste evne, og kikker rett som det er bort på den med engstelse i blikket. "Er det samme farge på den som igår eller ser den litt vissen ut?" Jeg har til og med hatt mareritt om den om natten! Får håpe den overlever noen år til..... Hadde vært så mye bedre om jeg arvet en bok!!!!!!!!!




Trøsten min er at jeg har tross alt har klart å bevare noen planter en god stund. Planten på bildet overfor fikk jeg av en venninne da jeg var 15 år gammel, og det er jo tross alt over 20 år siden og den lever i beste velgående ennå :-).  Får håpe de overlever noen år til!!!

Ha en fortreffelig helg!

1 kommentar:

  1. Du det er nok nøye gjennomtenkt kan eg forsikre deg om! Ho såg vel at med oss andre som hiver ut døde planter hver gang vi rydder så hadde det ikkje vert en ny vår for blommen;)

    og det er jo heilt imponerande at du har tatt vare på den andre planten også!
    Du er flink! og hjertelig velkommen til å lage min hage:)

    SvarSlett